تقدیم به امام رضا (ع)

 ای بلندآوازه ی نیکو سرش           ای رواقت برتر از باغ بهشت!

ای که آهو راضمانت میکنی!          روز محشرهم شفاعت میکنی

خادمی ات آخرین آمال من              میشود باشی تو آقا! مال من؟

من غزالی واله وآواره ام                     جَلدِ آوای خوش نقّاره ام

یوسفا!قصد زلیخا کرده ای؟            کاین زیارت رامهیّا کرده ای؟

فرش فردوسی به زیر پای من      امشب است امشب شب احیای من

درحرم از آه مادر دم زدم                   آتش در بر همه عالم زدم

شعله ها افتاد برجان قلم              فضّه دریابم که خون شد حاصلم

یاعلی گفت ومهیّای قیام                      مثنوی دردش ندارد التیام

عزم مادر بر شهادت جزم شد         دردفاع از عشق، مرد رزم شد

ناگهان شیطان دلش خرسند شد              تاعلیّ مرتضی در بند شد

باغلاف افتاد جان شیعه ها                 اشکباراست آسمان شیعه ها

یارضا! از بازوانش خون چکید        خوب شد بانوی شام اصلا ندید

"مرغ دل یک بام دارد دو هوا            گه مدینه میرود گه کربلا..."

کفتر فکرم کجا پرواز کرد؟             گوشه ی چشم شما اعجاز کرد

ناگهان دیدم هوارنگین شده       نعره ی شیطان...! زمین سنگین شده

ناگهان افتادعرشی برزمین                 دشمن آمد از یسار واز یمین

اشک تادرچشم زینب گُر گرفت        درمیان خیمه تاتب گُر گرفت...

تازیانه کاررا آغاز کرد                     روی اطفال حرم راناز کرد

یارضا!امشب دلم مست است مست         میزنم بردامنت پیوسته دست

درحریمت زارو حیران آمدم                دست خالی،دل پریشان آمدم

ذرّه ای اخلاص مهمانم نما                     خواهشا آقا! تو"انسانم"نما

تاشهادت راه من کوتاه کن                     لایق دیدار روی "ماه" کن

جان مولا! توشه ی راهم بده                 بازهم سوزی به این آهم بده

"دعبلم کن تاثناخوانت شوم"                      کفتر خاکی ایوانت شوم

 تضمین ازاستادغلامرضاسازگار

 برگرفته ازوبلاگ جناب جعفر فرامرزی 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 17 بهمن 1393برچسب:امام,رضا,طبیب,اخلاص, | 17:10 | نویسنده : لیلاریاحی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پارس لینک